یک رسانه عبری زبان اعتراف کرد به رغم تمامی تلاش‌های صورت گرفته توسط نهادهای امنیتی و نظامی در تل‌آویو، وقوع انتفاضه سوم در کرانه باختری امری اجتناب ناپذیر است.

رسانه عبری: انتفاضه سوم در کرانه باختری امری اجتناب ناپذیر است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، روزنامه یدیعوت احارانوت در گزارشی در این زمینه فاش کرد، ارزیابی نهادهای نظامی و ساختار اطلاعاتی (رژیم صهیونیستی) حکایت از آن دارند که روند شکل‌گیری انتفاضه سوم با ضرب آهنگ سریعی در حال انجام است و هر آن احتمال ورود مناطق فلسطینی نشین در شرایط انتفاضه مسلحانه سوم وجود دارد.

ارزیابی‌های اسرائیلی نشان می‌دهند که آغاز انتفاضه سوم فلسطینی در کرانه باختری امری اجتناب ناپذیر است به ویژه که هزاران قطعه سلاح اکنون در اختیار فلسطینیان در نقاط مختلف کرانه باختری قرار گرفته است و به رغم آن که فقط چند هفته از عملیات گسترده ارتش (رژیم صهیونیستی) در اردوگاه جنین می‌گذرد اما همچنان حتی در ارزیابی‌های فرماندهان اسرائیلی هم این اقدام صرفا یک گام بسیار کوچک برای مقابله آن آن شرایط وسیع و فراگیر است.

یوآف زیتون، خبرنگار نظامی این روزنامه عبری زبان در ادامه به نقل از منابع آگاه در ارتش رژیم صهیونیستی خبر داد، طی هفته اخیر، سرویس اطلاعات (رژیم صهیونیستی) هشدار جدیدی را در رابطه با انفجار اوضاع در کرانه باختری دریافت کرد، این هشدار بعد از وقوع سه عملیات مسلحانه در یک روز در کرانه باختری صادر شده است.

روزنامه یسرائیل هیوم هم صبح امروز در گزارشی به نقل از یک ارزیابی محرمانه در نهادهای امنیتی رژیم صهیونیستی هشدار داد، در جنگ آتی اسرائیل هرگز نباید تصور تقابل در یک جبهه را داشته باشد بلکه به طور حتم جبهه‌های دیگری از جمله کرانه باختری و مناطق اشغالی سال 1948 را هم در مقابل خود خواهد دید.

این در حالی است که یدیعوت احارانوت چند روز پیش نیز در گزارشی نگرانی محافل صهیونیستی را از احتمال ملحق شدن نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان به انتفاضه مسلحانه علیه (رژیم) اسرائیل ابراز داشت.

در این بین روزنامه لبنانی الاخبار هم در شماره امروز دوشنبه خود اعلام کرد تل‌آویو با تمامی ابزارهای ممکن به دنبال خاموش کردن آتش در حال شعله ور شدن انتفاضه در کرانه باختری است.

به نوشته این رسانه لبنانی: ارزیابی اسرائیل از احتمال وقوع انتفاضه سوم حکایت دارد.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است: رونین بار رئیس شاباک اخیرا گزارشی را در اختیار بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی قرار داده است که هشداری راهبردی در رابطه با وضعیت کرانه باختری است.

به اعتقاد بار افزایش جنایات شهرک نشینان در کرانه باختری باعث تشدید مقاومت فلسطینیان می‌شود و احتمال انجام عملیات مسلحانه فلسطینیان را در واکنش به جنایات شهرک نشینان افزایش می‌دهد.

انتهای پیام/*

منبع: خبرگزاری تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.